
رسانه های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری صدا را در آغوش می گیرند – اما کاربران ناشنوا عقب مانده اند
کارمندان توییتر ، آلیزا روزن و ایکوهیرو ایهارا در این باره نوشتند: “تلاش برای افکار خود را در یک توییت قرار دهید.” یک پست وبلاگ شرکت از سپتامبر ۲۰۱۷ ، “همه ما آنجا بوده ایم ، و این یک درد است.” این پلتفرم اعلام کرد که با علامت تجاری خود محدودیت ۱۴۰ نویسه را کنار می گذارد و در عوض آن را دو برابر می کند ، با این حرکت قصد دارد به کاربران “شخصیت بیشتری برای بیان [themselves]”
تقریباً سه سال بعد ، این محدودیت بار دیگر مورد انتقاد قرار گرفت. “بعضی اوقات ۲۸۰ حرف کافی نیست و برخی از تفاوت های ظریف مکالمه در ترجمه از بین می رود” یک پست وبلاگ، منتشر شده در ژوئن می خواند. “بنابراین از امروز ، ما در حال آزمایش ویژگی جدیدی هستیم که ذهنی انسانی تر به روش استفاده از توییتر – صدای بسیار شخصی شما” اضافه می کند. “
اگرچه ممکن است امکان خلاقیت بیشتر فراهم باشد ، اما ویژگی آن برای کاربران ناشنوا و معلول بسیار دور بود. حسابهای منتخب در حال بارگذاری صدا بدون زیرنویس بودند و ابزاری برای رونویسی که افراد ناشنوا را قادر می سازد درک کنند ، هنگام پخش برای اولین بار طراحی نشده است.
در ظهور داستان کوتاه و حلقه ها ، کاربران شبکه های اجتماعی ویژگی هایی را می خواستند که مکالمه های معنی دارتر را به سرعت امکان پذیر کند. اما با چنین بی واسطه ای ، دسترسی به برخی از بین رفت.
اشلی بویر ، مهندس نرم افزار کم شنوایی و مدافع معلولیت می گوید: “من بلافاصله احساس کردم کنار مانده ام.” وی گفت: “این نمونه دیگری از افراد است که کاملاً افراد معلول را فراموش می کنند و این مضر است. دسترسی در این صنعت مانند آنچه که باید و به راحتی امکان پذیر نیست. “
این یک نمونه دیگر از افراد است که افراد موجود معلول را کاملا فراموش می کنند و این آسیب زاست.
اشلی بویر ، مدافع معلولیت
دستیابی نباید یک فکر بعدی باشد
به نوعی ، این توسط توییتر شناخته شد. به دنبال این واکنش ، که در آن مشخص شد که آنها هیچ گروه رسمی برای دسترسی ندارند، سازمان تأیید کرد که آنها ایجاد خواهند کرد دو تیم جدید معلولیت در سازمان: مرکز دسترسی به تعالی و تیم دسترسی به تجربه. آنها گفتند ، مورد دوم روی ویژگی های جدید و موجود کار خواهد کرد.
با این حال ، پس از فرزندخواندگی عبارت “دسترسی نباید یک فکر پسینی باشد” ، توییت های صوتی بیشتر منتشر شدند ، دوباره بدون زیرنویس و رونویسی. سخنگوی توییتر به TechRadar گفت ، این کار انجام شد ، بنابراین این پلتفرم می تواند “به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده مردم از صدا” ادامه دهد.
این آغاز شیفتگی به روشی جدید برای برقراری ارتباط در توییتر بود. کیوون بیک پور ، سرپرست محصولات توییتر ، به وی گفت: “صدا برای ما جالب است زیرا این قالب نوع دیگری از رفتار را به همراه دارد.” بستر، زمینه کیسی نیوتون “ما فکر می کنیم صدا قدرتمند است ، زیرا این همدلی واقعی و خام است به گونه ای که شما نمی توانید به همان روش به متن برسید.”
اشلی مخالف است و می گوید صدا برای همدلی لازم نیست. وی توضیح می دهد: “من همچنین این موضوع همدلی را بسیار کنایه آمیز می دانم.” “همدلی برای افرادی که نمی توانند به این ویژگی های ظاهراً تغییر دهنده جهان دسترسی پیدا کنند ، کجاست؟ تمرکز فزاینده آنها بر ویژگی های مبتنی بر صدا هم مضر است و هم بسیار ناامیدکننده. “
اما آنچه که با توییت های صوتی آغاز شده قرار است با این کار ادامه یابد فضاها، ویژگی Chatroom مانند Twitter معتقد است که “یک تجربه همکاری بیشتر” ایجاد خواهد کرد. آنها قصد دارند سال آینده ابزار و رونویسی رسانه را به سیستم عامل بیاورند.
توییتر در بیانیه ای که برای TechRadar ارسال شده است ، می گوید که “ارائه خدمات به مکالمه عمومی به معنای مداوم برداشتن گام هایی برای دسترسی بیشتر توییتر است – از برنامه هایی که ما ایجاد می کنیم تا برنامه ها و سیاست های داخلی که در سطح جهانی اجرا می کنیم – و این باید شامل افراد معلول باشد”.
این ادغام در هر بخش از تجارت توییتر چیزی است که اشلی معتقد است این دسترسی به سیستم عامل را بیشتر می کند. وی می گوید: “وقتی قابلیت دستیابی بخشی از فرآیند محصول باشد ، محصول از نظر ارگانیک در دسترس خواهد بود زیرا مردم در این مورد تعمق خواهند داشت.”
گرچه در دنیای شرکتی پر سرعت رسانه های اجتماعی ، کاربران ناشنوا و کم شنوا هنوز در هنگام توسعه یا بررسی ویژگی ها ، قابلیت دسترسی را فراموش می کنند. حتی اگر تصمیمی برای آنها تأثیر منفی در نظر گرفته شود ، مدافعان احساس می کنند که نظرات آنها گوش داده نمی شود.
Rikki Poynter ناشنوا می گوید: “ما فقط به راحتی در دسترسی به سیستم عامل عقب رفته ایم.” “من متنفرم که آنها به صحبت های سازندگان بیش از سه سازنده ناشنوا ، از جمله خودم گوش می دهند ، که به آنها می گوید آنها باید آن را حفظ می کردند.”
عدم آگاهی
گفتگوی ما پس از آن انجام می شود که یوتیوب تصمیم جنجالی خود را برای مشارکتهای جامعه قراضه – که بینندگان را قادر به زیرنویس کردن و ترجمه فیلم سازنده می کند – با استناد به استفاده کم و هرزنامه. این با وجود بود یک دادخواست قوی ۵۰۰،۰۰۰ امضا، پوشش رسانه ای و هشتگهای پرطرفدار از این شرکت می خواهند که این کار را انجام ندهد.
ریکی اضافه کرد که این ویژگی ها هرگز توسط YouTube تبلیغ یا ذکر نشده اند ، یا در وهله اول قابل دسترسی نیستند. وی می گوید: “وقتی افراد زیرنویس را ارسال می کنند ، به ما اطلاع داده نمی شود.” “احساس می کنم اگر آنها این کار را از ابتدا انجام می دادند ، مردم بیشتر عنوان می کردند یا زیرنویس می کردند.
“آنها فقط باید آگاهی بیشتری را به طور کلی به زیرنویس ها وارد کنند.”
سخنگوی یوتیوب در بیانیه ای به TechRadar به ما گفت که دسترسی بخشی اصلی از ماموریت آنها است. “برای دسترسی بیشتر به زیرنویس ها ، اخیراً [captions] دکمه را به یک مکان برجسته تر ، به طور مستقیم در پخش کننده ویدئو در تلفن ، “توضیح می دهد.
در حالی که یوتیوب و توییتر از برخی قابلیت های زیرنویس برخوردار هستند ، برنامه کوتاه ویدیویی TikTok – علی رغم افزایش تصاعدی محبوبیت ، این کار را نمی کند.
کریسی مارشال ، خالق Deaf TikTok ، معروف در اینترنت با عنوان “Chrissy Can’t Hear” می گوید: “تجربه من این است که زیرنویس های TikTok برای بسیاری از افراد ناخوشایند است.” “من در بود [Creator Diversity Collective] که دیگر فعال نیست ، اما در حال حاضر تیمی در حال کار بر روی این ویژگی است – این تنها چیزی است که من مجاز است به اشتراک بگذارم. “
با این حال ، یک ابزار زیرنویس در بیانیه TikTok ذکر نشده است ، سخنگوی ویژگی دیگری را به طور کامل ذکر کرده است.
آنها می گویند: “هدف ما در TikTok این است که بتوانیم در دسترس ترین پلتفرم آنلاین باشیم ، و به همین دلیل ما تعدادی از ویژگی های طراحی شده برای بهبود قابلیت دسترسی و فراگیری را ارائه داده ایم ، از جمله ویژگی جدید” متن به گفتار “در حالی که به این معنی که سازندگان می توانند متن خود را تنظیم کنند تا وقتی افراد TikTok خود را مشاهده می کنند ، خوانده شود. “
با این حال ، توصیه یک ابزار تبدیل متن به گفتار به کاربران ناشنوا ، بهترین راه حل نیست. در بدترین حالت ، این نشان دهنده عدم آگاهی در برخی از برترین شرکت های دیجیتال است. اگر قرار باشد رسانه های اجتماعی برای ناشنوایان و کم شنوایان بسیار دسترسی بیشتری پیدا کنند ، پس هم تغییرات ساختاری و هم نگرشی لازم است.