ویندوز

Virgin Orbit اولین پرتاب تجاری خود را با حمل ماهواره برای ناسا می بیند

TL ؛ DR: برای اولین بار ، بوئینگ ۷۴۷ سفارشی ویرجین اوربیت به ۳۵۰۰۰ فوت افزایش می یابد و یک موشک حامل چندین ماهواره کوچک برای ناسا می اندازد ، با این امید که آنها را به مدار بفرستد. این اولین پرواز تجاری استارتاپ و بزرگترین آزمایش آن از زمان ماموریت ناموفق آن در ماه مه گذشته خواهد بود.

ویرجین اوربیت ، سرویس پرتاب ماهواره سر ریچارد برانسون که مشتریان کوچک ماهواره را هدف قرار می دهد ، امروز پس از یک آزمایش ناموفق در ماه مه سال ۲۰۲۰ ، دومین تلاش خود را برای پرتاب انجام می دهد.

لباس پرتاب ماهواره ویرجین با پرواز یک هواپیمای سفارشی بوئینگ ۷۴۷ به ۳۵۰۰۰ فوت و انداختن موشکی به نام LauncherOne که محموله مشتری را حمل می کند ، کار می کند. سپس LauncherOne مشتعل شده و از نظر تئوری یک یا چند ماهواره کوچک را در مدار قرار می دهد.

از سال ۲۰۱۸ ، Virgin Orbit به طور پی در پی آزمایش های پیچیده تری را آغاز کرده است که در ماه مه گذشته با پرتاب کامل به اوج خود رسید. آزمون یک بود شکست با پرتاب موشک LauncherOne از هواپیمای ۷۴۷ ، که پس از آن به درستی مشتعل شد ، اما مشکل در خط سوخت اکسیژن مانع از فرار آن به مدار شد.

به نظر می رسد این شرکت مشتاق است آزمایش خود را امروز ساعت ۱ بعدازظهر ET آغاز کند. همانطور که انتظار داشتیم با آزمایشهای SpaceX در اواخر زمان انتظار داشته باشیم ، جریان زنده ای از پرتاب وجود نخواهد داشت ، اما شرکت ویرجین توئیت زنده در طول رویداد.

با این حال فراخوانی این تست کمی نادرست است زیرا اولین ماموریت تجاری ویرجین اوربیت برای مشتری خود ، ناسا است. بسته آن یک گروه است ده ماهواره به سفارش چندین دانشگاه که وظایفی از جمع آوری داده های آب و هوا تا از بین بردن بقایای مداری را انجام خواهند داد.

ظاهراً ، این پرتاب برای اوایل ماه دسامبر در نظر گرفته شده بود ، اما به دلیل قرنطینه های مربوط به Covid از اعضای مهم کارکنان به تأخیر افتاد. مدیر عامل ، دان هارت اطمینان حاصل کرده است که اقدامات احتیاطی برای ایمن نگه داشتن تیم آنها هنگام شروع آزمون انجام شده است.

https://www.youtube.com/watch؟v=CNJib8lJY1E

این یک آزمایش مهم برای لباس جوان است زیرا به عنوان اثبات مفهوم فناوری آنها عمل می کند ، که برخلاف SpaceX ، بر قیمت مناسب صنایع دستی کوچکتر تمرکز دارد. مطالب بازاریابی در وب سایت آنها می گوید: “برای مدت طولانی ، پرتاب کنندگان با مشتریان ماهواره ای کوچک مانند شهروندان درجه دوم رفتار می کردند.”

به نظر می رسد اخبار فضایی مربوط به میلیاردرها در اواخر سال فراوان است و به نظر می رسد ناسا روش های انتخابی خود را برای ورود به استراتوسفر داشته باشد. اگر این پرتاب خوب پیش رود ، خیلی زود انتظار بیشتری خواهیم داشت.




Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =