بازاریابی مفید

لینکدین چیست و چگونه از آن برای پیشرفت شغلی استفاده کنیم؟

لینکدین یک شبکه اجتماعی است که به صورت خاص برای متخصصان ساخته شده و به آن‌ها اجازه می‌دهد به اشتراک‌گذاری محتوا، برقراری ارتباط با دیگران و یادگیری بیشتر مشغول شوند. اساسا می‌توان این وب‌سایت را فیسبوکی برای حرفه شغلی شما به حساب آورد. علی‌رغم اینکه لینکدین امروزه به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی در جهان تبدیل شده، اما بسیاری از افراد هنوز به صورت دقیق نمی‌دانند که چطور باید از لینکدین استفاده کرد و چه مزایایی به همراه می‌آورد. به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا هرآنچه لازم است برای دستیابی به بیشترین بهره‌وری در لینکدین بدانید را به شما بگوییم.

لینکدین چیست ؟

چه مدیر مارکتینگ یک شرکت بزرگ باشید، چه مدیر کسب‌وکاری کوچک و محلی و چه حتی دانشجوی فارغ‌التحصیلی که به دنبال نخستین شغل خود می‌گردد، لینکدین برای هرکسی ساخته شده که زندگی حرفه‌ای خود را جدی می‌گیرد و به دنبال تمام فرصت‌های بالقوه برای بهبود مسیر شغلی خود و برقراری ارتباط با دیگر افراد حرفه‌ای است. می‌توانید لینکدین را همتای تکنولوژیک یکی از آن رویداد‌های شبکه‌سازی سنتی در نظر بگیرید که مردم با مراجعه به آن، در صدد گفتگوی حضوری با دیگران، اشتراک‌گذاری ایده‌ها و تبادل بیزنس کارت‌ها برمی‌آیند.

در این وب‌سایت، شما افراد گوناگون را به لیست «Connections» خود اضافه می‌کنید و به این ترتیب قادر به شبکه‌سازی هرچه بیشتر خواهید بود. بنابراین با ساز و کاری بسیار مشابه به ارسال درخواست دوستی در فیسبوک روبه‌رو هستیم. از سوی دیگر به گفتگو از طریق پیام خصوصی (یا هر مسیر دیگری که شخص مقابل پیش روی شما گذاشته) مشغول می‌شوید و تمام تجارب و دستاوردهای حرفه‌ای خود را درون پروفایلی شسته‌رفته قرار می‌دهید تا دیگران به راحتی قادر به مشاهده آن‌ها باشند.

از نظر ساختار کلی و قابلیت‌های در دسترس نیز، لینکدین شباهت زیادی به فیسبوک دارد. البته این قابلیت‌ها شکلی تخصصی‌تر به خود گرفته‌اند، چرا که برای افراد حرفه‌ای ساخته شده‌اند. اما به عنوان یک قاعده کلی، اگر با فیسبوک و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی مشابه آشنایی داشته باشید، به راحتی با لینکدین هم ارتباط برقرار خواهید کرد.

  • مطالب پیشنهادی برای مطالعه:
    • تحلیل شبکه های اجتماعی از صفر تا صد — راهنمای جامع
    • بازاریابی شبکه های اجتماعی به زبان ساده — از استراتژی ها تا اجرا
    • بازاریابی در کلاب هاوس — چگونه برند خود را در Clubhouse تبلیغ کنیم؟
    • استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی
    • مهارت یافتن فرصت شغلی مناسب و اهمیت حضور آنلاین
لینکدین چیست

اصلی‌ترین قابلیت‌های لینکدین

در ادامه به برخی از بنیادین‌ترین قابلیت‌هایی که در شبکه اجتماعی لینکدین ارائه شده می‌پردازیم و از این خواهیم گفت که چطور به صورت خاص برای استفاده از سوی افراد حرفه‌ای طراحی شده‌اند.

صفحه خانه (Home): به محض ورود به وب‌سایت، صفحه هوم یا همان فید اخبار مقابل چشم قرار می‌گیرد. در این صفحه قادر به مشاهده آخرین پست‌های ارتباطات خود خواهید بود و ضمنا آخرین به‌روزرسانی‌های مربوط به اشخاص و شرکت‌هایی که فالو کرده‌اید هم به نمایش درمی‌آید.

پروفایل (Profile): پروفایل شما حاوی اطلاعاتی نظیر نام، تصویر، لوکیشن و شغل کنونی است که در بالاترین بخش به نمایش درمی‌آیند. اندکی پایین‌تر، قادر به شخصی‌سازی بخش‌های گوناگونی خواهید بود که به شما اجازه می‌دهند بیوگرافی خود را به صورت خلاصه بنویسید و از تجارت شغلی و تحصیلی خود بگویید. اساسا تمام اجزای پروفایل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر به درستی استفاده شوند، شمایلی شبیه به یک رزومه سنتی پیدا می‌کنند.

شبکه من (My Network): در اینجا لیستی حاوی تمام افرادی را خواهید یافت که همین حالا با آن‌ها در لینکدین ارتباط برقرار کرده‌اید. اگر ماوس خود را روی این گزینه در منوی بالایی ببرید، قادر به مشاهده چند گزینه دیگر برای افزودن مخاطبان، یافتن افرادی که ممکن است بشناسید و همینطور یافتن فارغ‌التحصیلان خواهید بود.

مشاغل (Jobs): کارفرمایان به صورت روزانه انبوهی از لیست‌های مشاغل گوناگون را درون لینکدین پست می‌کنند و این شبکه اجتماعی نیز براساس اطلاعات کنونی شما مانند لوکیشن و تجارب پیشین، برخی از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کند. بنابراین ساز و کار به گونه‌ای از آب درآمده که بتوانید با سهولت هرچه تمام‌تر، فرصت‌های شغلی مرتبط با حرفه خود را پیدا کنید.

علایق (Interests): علاوه بر ارتباطی که با دیگران برقرار می‌کنید، قادر به فالو کردن چیزهایی نظیر صفحات شرکت‌ها و گروه‌های طبقه‌بندی شده براساس لوکیشن نیز خواهید بود که در لیست علایق شما قرار می‌گیرند.

نوار جستجو (Search Bar): لینکدین از یک قابلیت جستجوی قدرتمند برخوردار شده که به شما اجازه می‌دهد نتایج سرچ را براساس چندین متغیر قابل شخصی‌سازی، فیلتر کنید. کافی است روی گزینه Advanced در کنار نوار جستجو بزنید تا قادر به یافتن افراد، شرکت‌ها و مشاغل به خصوص باشید.

پیام‌ها (Messages): وقتی می‌خواهید گفتگو با شخصی دیگر را آغاز کنید، می‌توانید از قابلیت پیام خصوصی این شبکه اجتماعی بهره بگیرید. پیام‌های خصوصی مورد اشاره ضمنا از فایل‌های ضمیمه نیز پشتیبانی می‌کنند.

اعلانات (Notifications): مثل هر شبکه اجتماعی دیگر، لینکدین به نمایش نوتیفیکیشن‌های گوناگون می‌پردازد تا از وقایعی مانند دریافت توصیه از سوی شخصی دیگر، دعوت شدن به یک گروه، انتشار پستی که شاید برای شما جالب باشد و چیزهایی از این دست باخبر شوید.

دعوت‌های معلق (Pending Invitations): وقتی دیگر کاربران شما را به برقراری ارتباط در لینکدین دعوت می‌کنند، یک دعوت‌نامه به دست شما می‌رسد که باید آن را به صورت دستی تایید کنید.

این‌ها اصلی‌ترین قابلیت‌هایی هستند که هنگام ورود به لینکدین به چشم شما خواهند خورد. اما اگر اندکی به گشت‌وگذار در این پلتفرم مشغول شوید، قادر به یافتن قابلیت‌های هرچه بیشتری خواهید بود که به صورت تخصصی برای افراد حرفه‌ای تدارک دیده شده‌اند و تفاوت‌هایی هرچند کوچک با قابلیت‌های مشابه در دیگر شبکه‌های اجتماعی دارند.

کاربرد لینکدین چیست؟

لینکدین چیست

حالا که می‌دانید لینکدین به ارائه چه قابلیت‌هایی می‌پردازد و چه افرادی معمولا به استفاده از آن مشغول می‌شوند، ممکن است این سوال ذهن‌تان را به خود مشغول کند که کاربرد این شبکه اجتماعی برای شما چیست. در واقع کم پیش نمی‌آید که کاربران اکانتی در این شبکه اجتماعی می‌سازند و سپس به خاطر عدم آشنایی کافی با آن، حساب خود را برای همیشه رها و فراموش می‌کنند.

در ادامه از این خواهیم گفت که اصلی‌ترین موارد کاربرد لینکدین برای افراد مبتدی چیست.

برقراری ارتباط دوباره با همکاران قدیمی. از بخش My Network لینکدین می‌توان برای یافتن همکاران قدیمی، آموزگاران، افرادی که با آن‌ها به مدرسه می‌رفتید و هرکس دیگری که به نظرتان ارزش حضور در شبکه شما را دارد استفاده کرد. فقط کافی است نام اشخاص مورد نظر یا ایمیل خودتان را وارد کنید تا همگام‌سازی مخاطبان به صورت خودکار صورت بگیرد.

استفاده از پروفایل لینکدین به عنوان رزومه. پروفایل شما در لینکدین اساسا ورژنی تکمیل‌تر (و تعاملی) از رزومه شما به حساب می‌آید. بنابراین می‌توانید لینک پروفایل خود را در ایمیل یا نامه‌ای که برای شرکت‌های گوناگون ارسال می‌کنید، درج نمایید. برخی وب‌سایت‌های اشتغال‌یابی حتی اجازه می‌دهند به پروفایل خود متصل شوید و تمام اطلاعات موجود در آن را ایمپورت کنید.

یافتن مشاغل و ارسال درخواست. این موضوع را همواره در خاطر داشته باشید که لینکدین بهترین نقطه برای یافتن فرصت‌های شغلی است. این شبکه اجتماعی همواره پیشنهاداتی راجع به مشاغلی که احتمالا به آن‌ها علاقه‌مند هستید ارائه می‌کند، اما خودتان هم می‌توانید آستین بالا زده و به کمک نوار جستجو، به دنبال سمت‌های مشغلی مشخص بگردید.

یافتن افراد متخصص و برقراری ارتباط با آن‌ها. ارتباط گرفتن دوباره با همکاران قدیمی یا متصل شدن به تمام افرادی که در محل کار کنونی شما حضور دارند عالی است، اما بهتر از این، فرصتی است که لینکدین برای یافتن متخصص‌های حرفه‌ای، چه در داخل و چه خارج کشور، پیش روی شما می‌گذارد و به این ترتیب قادر به بسط دادن دایره روابط حرفه‌ای خود خواهید بود.

مشارکت در گروه‌های مرتبط. یک راه برای آشنایی با متخصصین جدید و برقراری ارتباط با آن‌ها، پیوستن به گروه‌هایی است که به علایق یا حوزه کاری شما مربوط می‌شوند. البته که بهتر است به تعامل گسترده نیز در این گروه‌ها مشغول شوید. سایر اعضای گروه ممکن است در گذر زمان از محتوای شما لذت برده و خواستار برقراری ارتباط شوند.

بلاگ‌نویسی راجع به آنچه می‌دانید. پلتفرم لینکدین به تمام کاربران اجازه می‌دهد که بلاگ پست‌هایی در گستره وسیعی از موضوعات نوشته و منتشر کنند و شانسی برای دیده شدن از سوی صدها یا هزاران کاربر دیگر داشته باشند. پست‌هایی که منتشر کرده‌اید سر از پروفایل شما در می‌آورند و به این ترتیب هم اعتبار شما در حوزه کاری مورد نظرتان را افزایش می‌دهند و هم تجارب قبلی شما را به نمایش می‌گذارند.

پروفایل لینکدین چیست؟

لینکدین چیست

پروفایل لینکدین صفحه‌ای مخصوص در وب‌سایت این شبکه اجتماعی (+) است که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات مربوط به حرفه شغلی خود را در معرض دید همه قرار دهند.

از پروفایل برای چه کاری استفاده می شود؟

پروفایل‌های کاربری بدون تردید یکی از مهم‌ترین اجزای هر شبکه اجتماعی مدرنی به حساب می‌آیند و لینکدین هم از این قاعده مستثنی نیست. اما چه چیزی این پروفایل‌ها را از سایر موارد مشابه متمایز می‌کند؟ پروفایل‌های لینکدین برای نمایش تجارب حرفه‌ای شما، دستاوردها، تمجیدهای دیگران و چیزهایی از این دست کاربرد دارند. بسته به تنظیمات حریم شخصی کاربر، اطلاعات درج شده در این صفحه می‌تواند یا در معرض دید همگان باشد یا صرفا افرادی که در دایره روابط او حضور دارند.

اگرچه در ذات شاهد شباهت‌های فراوان به پروفایل‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی -به خصوص فیسبوک- هستیم، اما ساختار و محتوای پروفایل لینکدین به صورت مشخص برای برطرف‌سازی نیازهای افراد حرفه‌ای و با محوریت مسیرهای شغلی طراحی شده است. این پروفایل‌ها مثل یک رزومه مجازی می‌مانند. مردم نگاهی به آن‌ها انداخته و متوجه می‌شوند اکنون در کجا مشغول به کار هستید، پیشتر در چه شرکت‌هایی کار کرده‌اید، به کدام مدرسه و دانشگاه رفته‌اید، چه مهارت‌هایی دیگر و هر حقیقت دیگری که به نوعی به حرفه شما مربوط می‌شود. همانطور که احتمالا انتظار دارید، از این پروفایل‌ها می‌توان برای استخدام در شرکت‌های تازه نیز استفاده کرد.

چطور به پروفایل خود محتوا اضافه کنیم؟

به محض اینکه اکانت خود را در لینکدین ساختید و وارد وب‌سایت شدید، قادر به تکمیل کردن پروفایل خود خواهید بود. اگر برای اولین بار از این پلتفرم استفاده می‌کنید، خبر خوب این است که لینکدین شما را در بخش‌هایی از فرایند راه‌اندازی پروفایل یاری خواهد کرد.

هر زمان که خواستار مشاهده یا ویرایش جزییات پروفایل خود بودید، کافی است در وب‌سایت لینکدین روی گزینه Me در نوار بالایی کلیک کرده و سپس به سراغ View Profile بروید. درون اپلیکیشن موبایل لینکدین نیز روی آیکن تصویر پروفایل خود در گوشه بالا سمت چپ زده و به سراغ View Profile بروید.

پروفایل شما با ساختاری مشابه به آنچه در وب منتشر شده به نمایش درمی‌آید، با این همه شاهد چند گزینه ویرایش در سراسر پروفایل خواهید بود. به موارد زیر توجه نشان دهید:

آیکن مداد: با انتخاب این می‌توانید بخش مورد نظر را تغییر دهید، حذف کنید یا به محتوای آن بیفزایید.

آیکن لیست: این آیکن زمانی به نمایش درمی‌آید که نشانگر ماوس را روی بخشی حاوی محتوا (تنها در وب‌سایت لینکدین) می‌برید و به کمک آن قادر به تغییر چیدمان بخش‌ها، با یک درگ و دراپ ساده خواهید بود.

آیکن علامت مثبت: این آیکن به شما اجازه خواهد داد که بلوک‌های محتوایی تازه را به پروفایل خود اضافه کنید.

برای صرفه‌جویی در زمان و عدم اجبار به اسکرول کردن در سراسر پروفایل، می‌توانید برای افزودن محتوای تازه به سراغ دکمه آبی‌رنگ Add Profile Section در وب‌سایت لینکدین بروید که درست زیر تصویر پروفایل تعبیه شده. این گزینه یک لیست کشویی از تمام بخش‌های اصلی و زیرمجموعه‌های محتوایی که قادر به افزودن آن‌ها خواهید بود را باز می‌کند.

بخش‌های مختلف پروفایل

در پروفایل لینکدین خود می‌توانید هرچقدر کم و هرچقدر زیاد به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به حرفه شغلی خود مشغول شوید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند پروفایل خود را ساده و شسته‌رفته نگه دارند، برخی دیگر نیز به استفاده حداکثری از بخش‌های مختلف پرداخته و تمام فرم‌ها را پر می‌کنند.

لینکدین چیست

بخش‌هایی که می‌توانید درون پروفایل خود تعبیه کنید به شرح زیر است:

مقدمه (Intro)

با انتخاب آیکن مداد که در گوشه بالا سمت راست، کنار تصویر پروفایل و زیر تصویر هدر قرار گرفته قادر به ویرایش این بخش هستید و می‌توانید این جزییات را تغییر دهید:

  • تصویر پروفایل
  • تصویر هدر
  • نام کوچک
  • نام خانوادگی
  • هدلاین
  • سمت کنونی
  • تحصیلات
  • کشور/منطقه
  • کد پستی
  • صنعت فعالیت
  • اطلاعات تماس (شامل URL پروفایل، ایمیل، آی‌دی شبکه‌های اجتماعی)
  • خلاصه فعالیت‌ها

پس‌زمینه (Background)

  • تجارب کاری
  • تحصیلات
  • تجارب داوطلبانه

مهارت‌ها (Skills)

در این بخش می‌توانید تا سقف ۵۰ مهارت مختلف را وارد کنید و از جمله مثال‌ها می‌توان به «بازاریابی شبکه‌های اجتماعی»، «پژوهش»، «روابط عمومی»، «نوشتن» و چیزهایی از این دست اشاره کرد.

دستاوردها (Accomplishments)

  • آثار انتشاریافته
  • مدارک تخصصی
  • والدین
  • کورس‌ها
  • پروژه‌ها
  • جوایز و افتخارات
  • نمرات آزمون‌ها
  • زبان‌ها
  • سازمان‌ها

اطلاعات اضافه (Additional Information)

  • توصیه‌نامه‌های دیگران

زبان‌های پشتیبانی شده (Supported Languages)

  • پروفایل‌های شما به زبان‌های دیگر

برای محدود کردن اطلاعات درج شده در پروفایل و جلوگیری از مشاهده آن‌ها توسط هرکسی، می‌توانید تنظیمات حریم شخصی خود را تغییر دهید. برای این کار به سراغ گزینه Me، سپس Settings و در نهایت Privacy بروید. در کنار گزینه Edit Your Public Profile روی گزینه Change بزنید. حالا پیش‌نمایشی از شمایل پروفایل خود به چشم عموم مردم را خواهید دید. با استفاده از گزینه‌های موجود در ستون سمت راست، به شخصی‌سازی این بپردازید که کدام بخش‌ها باید از چشم عموم مردم دور باشند. اگر نمی‌خواهید هیچ‌چیزی توسط کاربران عادی مشاهده شود، می‌توانید گزینه Your Profile’s Public Visibility را روی حالت Off قرار دهید.

مزایای ساختن پروفایل در لینکدین

حتی اگر برنامه‌ای برای فعالیت مداوم در لینکدین ندارید هم ساختن یک پروفایل و رها کردن آن بهتر از نساختن چنین پروفایلی خواهد بود. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین مزایایی که می‌توان با ساختن حساب کاربری پروفایل به دست آورد اشاره می‌کنیم.

رزومه‌ای فوری برای فرصت‌های شغلی. علاوه بر اینکه می‌توانید پروفایل لینکدین خود را به صورت مستقیم با هرکسی به اشتراک بگذارید، قادر به اکسپورت کردن آن در قالب یک فایل PDF هم هستیم و بنابراین دیگر مجبور به ساخت رزومه‌های مجزا نخواهید بود. برای این کار کافی است در پروفایل خود روی گزینه More بزنید و Save to PDF را انتخاب کنید تا رزومه‌ای با ظاهر بسیار حرفه‌ای استخراج شود.

لینکدین چیست

قرار گرفتن در معرض دید دیگران. دیگر افراد حرفه‌ای در لینکدین (مانند کارآفرینانی که به دنبال نیروی ارزشمند می‌گردند) ممکن است با جستجوهایی ساده در لینکدین یا از طریق ارتباطات خود به ناگاه سر از پروفایل شما درآورند. اگر آن‌ها از آنچه در پروفایل شما می‌بینند راضی باشند، ممکن است فرصتی عالی را به شما پیشنهاد دهند.

ابزاری قدرتمند برای شبکه‌سازی. ساخت پروفایل لینکدین به شما کمک می‌کند که به افراد درست در دنیای کار خود متصل شوید. بینندگان می‌توانند با مشاهده پروفایل شما، در کسری از ثانیه متوجه شوند که آیا گزینه‌ای عالی برای برقراری ارتباط هستید یا خیر.

جایی برای نمایش مدیا، لینک‌ها و توصیه‌نامه‌ها. رزومه‌های استاندارد معمولا چیزی فراتر از متون صرف را شامل نمی‌شوند، اما با یک پروفایل لینکدین قادر به آپلود فایل‌های مدیای مرتبط (از قبیل تصاویر، ویدیوها و اسناد) و لینک‌هایی خواهید بود که تجارب شما را بهتر از همیشه به نمایش می‌گذارند. علاوه بر این، با نمایش توصیه‌نامه‌های همکاران و کارفرمایان پیشین که همین حالا در لینکدین به شما متصل هستند قادر به افزایش اعتبار تجارب و مهارت‌های خود خواهید بود. این توصیه‌نامه‌ها به شکل یک بیانیه متنی همراه با نام، تصویر پروفایل و لینک پروفایل شخصی که آن‌ها را نوشته نمایش داده می‌شوند.

معرفی مجموعه فیلم‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) سایت

آموزش لینکدین و دیجیتال مارکتینگ

مجموعه سایت گستره متنوعی از فیلم‌های آموزش مهارت‌های کاربردی کامپیوتر را آماده کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این فیلم‌های آموزشی که عناوین مختلفی مانند آموزش سئو در وردپس، آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال، آموزش تولید محتوای متنی، آموزش گوگل آنالیتیکس، آموزش مبانی بازاریابی محتوای و آموزش تبلیغ‌نویسی (Copywriting) را در بر می‌گیرند برای تمام علاقه‌مندان به دنیای بازاریابی و تبلیغات ارزشمند به حساب آمده و می‌توانند به بهبود گسترده تخصص‌ها و مهارت‌های شما منجر شوند.

  • برای مشاهده فیلم‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ سایت + اینجا کلیک کنید.

لینکدین لایو چیست؟

لینکدین چیست

لینکدین لایو (LinkedIn Live) یک قابلیت لایو استریم است که به شما اجازه می‌دهد به مخابره ویدیوهای زنده برای مخاطبان مشغول شوید و به این ترتیت، هم انگیجمنت را بالاتر ببرید و هم روابطی عمیق‌تر برقرار کنید.

ویدیوهای لینکدین لایو به صورت میانگین هفت برابر واکنش و ۲۴ برابر کامنت بیشتر نسبت به ویدیوهای عادی دریافت می‌کنند. بنابراین با ابزاری ارزشمند در این شبکه اجتماعی روبه‌رو هستیم که به شما کمک می‌کند مخاطبان را بشناسید و به اشکالی که پیشتر غیر ممکن بود، به تعامل با آن‌ها مشغول شوید.

  • مقاله پیشنهادی برای مطالعه: استریم چیست و چگونه استریم کنیم؟ — از صفر تا صد

چطور در لینکدین استریم کنیم؟

فرایند پیوستن به سیستم لینکدین لایو و استفاده از آن اندکی دشوارتر از آن‌چیزی است که در دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌یابیم. با این حال اگر فعالیت در این وب‌سایت را جدی می‌گیرید، ارزشش را دارد که گام‌های زیر را طی کرده و تعامل گسترده‌تر با مخاطبان را امکان‌پذیر کنید.

خواستار عضویت در LinkedIn Live شوید

برای شروع کار، لازم است خواستار عضویت به سیستم لینکدین لایو شوید و این قابلیت را به پروفایل خود اضافه کنید.

هنگام مراجعه به صفحه عضویت در LinkedIn Live (+)، از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید لایو استریم‌ها را در کجا به انجام برسانید. بنابراین باید لینک صفحه شخصی یا تجاری خود که میزبان لایو استریم‌ها خواهد بود را وارد کنید.

اگر بخواهید لایو استریم‌ها درون یک صفحه سازمانی انجام شوند، باید لینک پروفایل ادمین‌های صفحه را هم ارسال کنید. ناگفته نماند که تنها تا سقف سه ادمین می‌توانند از صفحه سازمانی شما به لایو استریم بپردازند.

زمانی که خواستار عضویت در این برنامه شدید، باید اندکی منتظر بمانید تا درخواست مورد نظر تایید شود. در این برهه دائما نوتیفیکیشن‌ها را بررسی کنید تا اعلان مربوط به پیوستن به سیستم LinkedIn Live را از دست ندهید.

در یک ابزار استریم شخص ثالث ثبت نام کنید

پیش از اینکه در لینکدین استریم کنید، لازم است به ثبت نام در یک ابزار استریم شخص ثالث مشغول شوید، زیرا لینکدین به صورت بومی قادر به استریم محتوا برای شما نیست.

در حال حاضر بی‌شمار ابزار ارزشمند مانند StreamYard (+) و Socialive (+) داریم که به شما در لایو استریم از طریق کامپیورت دسکتاپ یاری می‌رسانند. این ابزارها ضمنا مشاهده کامنت‌ها و تعامل گسترده‌ با مخاطبان را حین استریم آسان‌تر می‌کنند.

لینکدین را به ابزار مورد نظر متصل کنید

حالا که روند ثبت نام در ابزار استریم مورد نظرتان به پایان رسیده و تاییدیه لینکدین برای لایو استریم را نیز دریافت کرده‌اید، باید این دو پلتفرم را به یکدیگر متصل کنید.

برای این کار، وارد ابزار شخص ثالث خود شده و به بخشی بروید که قادر به افزودن مقصد استریم خواهید بود (محل قرارگیری این گزینه طبیعتا به ابزاری که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد).

وقتی نقطه درست برای افزودن مقصد استریم را یافتید، باید بتوانید روی پروفایل لینکدین کلیک کرده و اتصال را به پایان برسانید.

یک تیتر و توضیح برای استریم خود بنویسید

اکنون برای لایو شدن آماده هستیم. روی دکمه‌ای که «Go Live» یا «Start Streaming» نام دارد کلیک کنید. اما پیش از اینکه لایو استریم حقیقتا آغاز شود، فضایی برای وارد کردن تیتر و توضیحات مربوط به استریم را شاهد خواهید بود.

به صورت دقیق به تشریح این بپردازید که استریم با محوریت چه سوژه‌ای برگزار می‌شود و کاربران باید منتظر چه چیزی باشند. به این ترتیب، شانس بیشتری برای جلب توجه کاربران علاقه‌مند خواهید داشت.

لایو استریم را آغاز کنید

حالا تنها کاری که باقی مانده، آغاز لایو استریم است. اطمینان حاصل کنید که دوربین و میکروفون به خوبی متصل شده‌اند. از سوی دیگر لازم است موقعیت قرارگیری دوربین، نورپردازی محیط، کیفیت دوربین و صدا و همینطور مناسب بودن پس‌زمینه را بررسی کنید. لایو استریم شما باید شمایلی بسیار حرفه‌ای داشته باشد، زیرا لینکدین فضایی برای افراد حرفه‌ای است.

موارد استفاده از لینکدین لایو

لینکدین چیست

حالا که در این بخش از آموزش لینکدین با قابلیت لایو آشنا شده‌اید و می‌دانید چطور باید به مخابره محتوای ویدیویی مشغول شوید، احتمالا این سوال پیش آمده باشد که لینکدین لایو اساسا در چه مواردی کاربرد دارد. به مطالعه ادامه دهید تا برخی از بهترین مثال‌های استفاده موثر از این ویژگی را با شما به اشتراک بگذاریم.

رویدادهای مجازی

با ادغام دو قابلیت LinkedIn Live و LinkedIn Events، این پلتفرم شبکه اجتماعی حالا نقطه‌ای عالی برای برگزاری رویدادهای مجازی به حساب می‌آید. رویدادهای مجازی در این وب‌سایت به شما اجازه می‌دهند با تمام مخاطبان ملاقات کنید و در محیطی قابل اتکا، میزبان رویدادهای خود باشید. علاوه بر این، برگزاری رویداد مجازی به شما کمک خواهد کرد که مخاطبان درست را بیابید.

این رویدادها را می‌توانید با فالوئرهای پیج سازمانی خود به اشتراک بگذارید و از سوی دیگر قادر به ارسال دعوت‌نامه برای مهم‌ترین مهمانان خود خواهید بود. به جای ضبط ویدیو طی کنفرانس مجازی و انتشار دیرهنگام آن‌ها، لینکدین لایو به شما اجازه می‌دهد به شکلی بلادرنگ به مخاطبان خود متصل شوید. بنابر اعلام رسمی لینکدین، قابلیت لایو باعث می‌شود ۲۳ برابر کامنت بیشتر در هر ساعت دریافت کنید و خود ویدیو نیز شش برابر واکنش بیشتر نسبت به ویدیوهای معمولی را برمی‌انگیزد.

جذب نیرو

لینکدین یکی از اصلی‌ترین هاب‌ها برای کارفرمایان و همینطور افرادی است که به دنبال فرصت‌های شغلی تازه می‌گردند. در واقع، جذب نیروی ارزشمند یکی از اصلی‌ترین مزایای ساخت پروفایل لینکدین برای اشخاص حقیقی و همینطور برندها به حساب می‌آید. با لینکدین لایو، فرصتی عالی برای نمایش فرهنگ کاری خود، معرفی اعضای تیم و پاسخ دادن به سوالات مخاطبان خواهید داشت و نظر نیروهای بالقوه را به شرکت جلب می‌کنید.

علاوه بر این، می‌توانید پنل‌هایی لایو با کارمندان برگزار کنید و از آن‌ها بخواهید تجربه کار کردن در شرکت شما را به اشتراک بگذارند. اعضای تیم می‌توانند از این بگویند که فرایند استخدام چگونه طی شد و افرادی که ممکن است یک روز در شرکت استخدام شوند باید چه توانایی‌ها و مهارت‌هایی داشته باشند.

نمایش رهبری

یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌هایی که اکثر شرکت‌ها در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف به کار می‌بندند، معرفی خودشان به عنوان یکی از رهبران صنعت است. برای انجام چنین کاری در لینکدین، می‌توانید راجع به رویدادهای کنونی صنعت خود گفتگو کرده و یک استراتژی محتوایی معرکه تدارک ببینید. با استفاده از لینکدین لایو، می‌توانید پنل‌هایی برای مکالمه فراهم کرده و به صحبت با رهبران یک صنعت، چه آن‌ها که در شرکت خودشان مشغول به کار هستند و چه افراد خارجی، بپردازید. در همین راستا اصلا می‌توانید به فکر مجموعه لایو استریم‌هایی باشید که با محوریت مصاحبه با متخصصین و افراد حرفه‌ای برگزار می‌شوند. تمرکز داشتن روی این جنس از مجتوا و مشارکت در گفتگوهای درون-صنعتی راهی عالی برای جذب مخاطبان تازه به کمک قابلیت لایو است.

رونمایی از یک همکاری یا محصول جدید

به عنوان یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای، لینکدین جایی عالی برای رونمایی از یک همکاری تازه یا محصول و سرویسی نوظهور است. در واقع می‌توانید این کار را درون لینکدین لایو نیز به انجام برسانید. به این ترتیب، نمایندگان شرکت خود و شرکت همکار را گرد یکدیگر می‌آورید تا به صحبت راجع به جزییات همکاری مشغول شوند. این فرصتی عالی برای مخاطبان شما خواهد بود تا هم احساس نزدیکی بیشتری به برند شما کنند و هم با نکات آموزنده آشنا شوند.

با معرفی یک محصول یا سرویس درون لایو استریم هم می‌توانید بازخوردهایی آنی از بینندگان دریافت کنید، به سوالات احتمالی پاسخ دهید و حتی محصول را از نزدیک و با جزییات فراوان به نمایش بگذارید.

چطور یک اکانت لینکدین عالی بسازیم؟

لینکدین چیست

فیسبوک شاید شبکه اجتماعی منتخب صدها میلیون نفر برای برقراری ارتباطات دوستانه باشد، اما لینکدین جایی است که کارمندان و کارفرمایان را گرد یکدیگر می‌آورد. لینکدین فرصتی در اختیار شما می‌گذارد تا به همکاران کنونی و قدیمی متصل شوید، فرصت‌های شغلی تازه را بیابید و کسب‌وکار خود را به سطوحی بالاتر ببرید. این سایت ضمنا انبوهی از گروه‌های مختلف را در خود جای داده که اجازه می‌دهند از افرادی که علایقی شبیه به شما دارند، نکات فراوان بیاموزید. پروفایل لینکدین بهترین ابزار شما برای بهره‌مندی از تمام این مزایا خواهد بود. ضمنا سازندگان این شبکه اجتماعی می‌گویند افرادی که پروفایل خود تکمیل می‌کنند، ۴۰ برابر شانس بیشتر برای یافتن فرصت‌های شغلی تازه دارند. برای ساخت اکانت در این شبکه اجتماعی، گام‌های زیر را دنبال کنید:

۱. به وب‌سایت لینکدین (+) بروید. پس از کلیک روی گزینه Join Now، ایمیل خود را همراه با رمز عبور مورد نظرتان وارد کرده و Agree & Join را بزنید. دستورالعمل‌های بعدی را برای افزودن جزییات شخصی دنبال کنید، به تایید ایمیل آدرس خود بپردازید و وارد سایت شوید. باز هم دستورالعمل‌هایی هرچه بیشتر را شاهد خواهید بود که از شما می‌خواهند تاریخچه فعالیت‌ها، تحصیلات و مهارت‌ها را وارد کنید. همانطور که پیشتر نیز گفتیم، می‌توانید تا سقف ۵۰ مهارت مختلف را در پروفایل خود قرار دهید. سپس توضیحی کوتاه راجع به کسب‌وکار کنونی و مشاغل قبلی بنویسید و روی تشریح آن دسته از وظایفی متمرکز باشید که کارفرمایان بالقوه به دنبال آن‌ها می‌گردند.

۲. اهداف و ماموریت‌های خود یا کسب‌وکارتان را به صورت خلاصه توضیح دهید. متن را کوتاه اما درگیرکننده نگه دارید. تصور کنید مقابل جمعیتی بزرگ قرار گرفته‌اید و ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا مهارت‌ها و توانایی‌های خودتان را پرزنت کنید. از عبارات گنگ مانند «اخلاق‌مداری مثال‌زدنی در محیط کار» پرهیز کنید و در عوض به سراغ عباراتی بروید که تجارب و توانایی‌های شما را به وضوح نشان می‌دهند. سپس نمونه کارها را برای نمایش در پروفایل قرار دهید.

۳. یک تصویر به پروفایل خود اضافه کنید. بهترین گزینه، تصویری خواهد بود که شمایلی حرفه‌ای و در عین حال دوستانه دارد. سپس به تکمیل اطلاعات بنیادین دیگر مشغول شوید. بنابر توضیحات رسمی لینکدین، باید اطلاعات صنعت و لوکیشن خود را همراه با توضیحی واضح راجع به وضعیت کاری کنونی خود، دو سمت پیشین، اطلاعات تحصیلی، حداقل ۳ مهارت مختلف و یک تصویر پروفایل را در پروفایل خود تعبیه کنید.

۴. با جستجو برای افراد مشخص، لیست مخاطبان خود را بلندبالاتر کنید. از جمله این افراد می‌توان به مشتریان کنونی، همکاران تجاری، دوستان و همینطور شرکت‌ها و آژانس‌هایی که قبلا با آن‌ها همکاری داشته‌اید اشاره کرد. افرادی که می‌شناسید را برای افزودن به لیست مخاطبان خود دستچین کنید. همینطور که لیست شما پربارتر می‌شود، لینکدین به نمایش افرادی می‌پردازد که شاید آن‌ها را نیز بشناسید.

۵. وب‌سایت‌ها، بلاگ‌ها، اکانت توییتر، علایق، افتخارات و جوایز خود را درون پروفایل قرار دهید. سپس اطلاعاتی که می‌خواهید مقابل چشم همکاران، مخاطبان تجاری و مشتریان بالقوه باشند را نیز اضافه کنید. هرچه جزییات بیشتری راجع به مسیر شغلی و حرفه‌ای خود ارائه کنید، جذابیت بیشتری برای کاربران تازه از راه رسیده خواهید داشت و همینطور شانس بیشتری برای به دست آوردن پیشنهادات و فرصت‌های معرکه. ضمنا اگر پروفایل لینکدین خود را به صورت ۱۰۰ درصدی پر کنید، در نتایج جستجوی گوگل نیز شانس بیشتری برای نمایش موثرتر خواهید داشت.

چطور به بهترین شکل از لینکدین استفاده کنیم؟

لینکدین چیست

کلید موفقیت در لینکدین و دستیابی به بیشترین بهره‌وری این است که قواعدی نسبتا مشخص را در این شبکه اجتماعی دنبال کنید و تمایل دیگران را به مهارت‌ها و تجارت شغلی خود افزایش دهید. با دنبال کردن نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، قادر به عملی کردن این مهم خواهید بود.

توجه ویژه به هدینگ و ساب‌هدینگ

منظور از هدینگ، بخش بالایی پروفایل شما است که شامل نام و تصویر پروفایل می‌شود. اندکی پایین‌تر نیز ساب‌هدینگ را داریم که به همان اندازه مهم است. درون هدینگ و فضای تعبیه شده برای نام و تصویر، کارهای زیادی نمی‌توانید انجام دهید، اما در ساب‌هدینگ می‌توانید عملا جادو کنید. برای بهینه‌سازی نتایج جستجوی لینکدین و رده‌بندی‌ها، لازم است از چند کلمه کلیدی مرتبط با حرفه خود بهره بگیرید. به این ترتیب، ترافیک پروفایل لینکدین شما به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت. ایمیل آدرس خود را نیز در ساب‌هدینگ قرار دهید، چرا که باعث می‌شود دیگران به راهی آسان برای برقراری ارتباط با شما دسترسی پیدا کنند.

پیوستن به گروه‌ها و مشارکت در آن‌ها

درست مثل فیسبوک،‌ لینکدین اجازه می‌دهد که هم به تاسیس گروه‌های جدید بپردازید و هم در گروه‌های دیگران عضو شده و شروع به فعالیت کنید. تا جایی که می‌توانید به گروه‌هایی بپیوندید که به حوزه کاری شما مربوط می‌شوند. اما کار را همین‌جا به پایان نرسانید: مشارکت در فعالیت‌های گروه اصلی‌ترین راه شما برای بهبود وضعیت پروفایل خواهد بود، خصوصا اگر مشارکتی دائمی در بخش کامنت‌ها داشته باشید و ضمن ارائه نکات ارزشمند، محتوای باکیفیت تولید کنید. با مشارکت دائمی بدین شکل، می‌توانید اعتبار سخن خود درباره سوژه یا صنعتی مشخص را افزایش دهید و دیگران نیز بیش از پیش به کلیک کردن روی پروفایل شما ترغیب می‌شوند.

تقاضای توصیه‌نامه از دیگران

لینکدین از یک سیستم توصیه‌نامه برخوردار شده که به کاربران اجازه می‌دهد از همکاران و کارفرمایان پیشین خود خواستار ارائه فیدبک مثبت شوند. این توصیه‌نامه‌ها اساسا شرایط را از هر جهت برای پروفایل شما بهتر می‌کنند. نه‌تنها می‌توانید مهارت‌های خود را همراه با توصیه‌های افراد معتبر مقابل چشم افراد بالقوه قرار دهید، بلکه این توصیه‌نامه‌ها درون فید نیز ظاهر می‌شوند. این یعنی با یکی از بهترین روش‌های ممکن برای دیده شدن از سوی جامعه گسترده‌تری از افراد حرفه‌ای روبه‌رو هستیم.

نوشتن یک بیوگرافی موجز و معرکه

درحالی که هدینگ پروفایل شما نظر دیگران را جلب و آن‌ها را به کلیک روی پروفایل شما ترغیب می‌کند، بیوگرافی کوتاه شما قرار است افراد را نسبت به این متقاعد کند که چرا باید به استخدام شما بپردازند. در این بیوگرافی کوتاه فرصتی دارید که از کلمات کلیدی حوزه کاری خود بهره بگیرید و در نتایج جستجوی لینکدین هم رتبه بالاتری به دست آورید. این فرصتی برای فروختن مهارت‌های شما نیز به حساب می‌آید. بنابراین به شکلی واضح و دقیق، مرتبط‌ترین مهارت‌های خود با حوزه کاریتان را تشریح کنید و به ترتیب به سراغ مهم‌ترین موارد بروید. این بیوگرافی را به تنها چند پاراگراف محدود نگه دارید. یک متن خلاصه و معرکه شانس شما برای برقراری ارتباط با مشتریان یا کارفرمایان بالقوه را افزایش می‌دهد.

معرفی فیلم‌های آموزش لینکدین برای بازاریابی سایت

آموزش لینکدین سایت

یکی از مباحث بسیار مهم در دنیای فروش و بازاریابی، پیدا کردن مخاطب هدف و برقرار کردن بهترین نوع ارتباط با آن‌ها به جهت داشتن بالاترین نرخ تبدیل (تبدیل مخاطب هدف به مشتری) است. لینکدین با میلیون‌ها مخاطب متخصص در سرتاسر دنیا این امکان را برای ما فراهم کرده که بتوانیم به طور مستقیم با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنیم و بالاترین بازدهی را در تبدیل آن‌ها به مشتری داشته باشیم. سایت در مجموعه فیلم‌هایی با محوریت آموزش بازاریابی در لینکدین، هرآنچه در این زمینه لازم است بدانید را در اختیار شما می‌گذارد.

این دروس که توسط محمد صادق شفیعی تدریس می‌شوند، مدت‌زمانی معادل ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه داشته و به سه فصل تقسیم شده‌اند. فصل نخست تماما به آشنایی با لینکدین و بررسی هدف کلی از یادگیری کار با این پلتفرم اختصاص یافته است. فصل دوم، دروسی نظیر پایه‌های بازاریابی در لینکدین، روش طراحی پروفایل در این وب‌سایت، بهینه‌سازی پروفایل و موارد مشابه را در بر می‌گیرد. در فصل سوم و پایانی نیز می‌توانید منتظر مفاهیمی نظیر شناخت و توسعه مخاطبین راغب به محصولات و خدمات، استفاده از لینکدین برای جذب هرچه بیشتر مخاطبان، CRM در لینکدین و برقراری ارتباط با مخاطبان از سه روش مختلف باشید.

  • برای مشاهده فیلم‌های آموزش لینکدین برای بازاریابی سایت + اینجا کلیک کنید.

رهنمودهایی برای فعالیت حرفه‌ای در لینکدین

لینکدین چیست

لینکدین شاید در ظاهر یک شبکه اجتماعی معمولی باشد، اما به صورت خاص افراد حرفه‌ای و شبکه‌سازی مرتبط با مشاغل را هدف قرار داده است. بنابراین برخلاف توییتر یا فیسبوک، به صورت خاص برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند تجارب کاری خود را به اشتراک گذاشته و با شخصیت‌های تازه در صنایع خود آشنا شوند، چه با هدف بهبود وضعیت شغلی خود و چه یافتن فرصت‌های تازه. به خاطر همین تفاوت کلیدی، رهنمودهایی کلی برای فعالیت در لینکدین داریم که باید از آن‌ها هنگام ارسال درخواست ارتباط، نشر محتوا یا تعامل با دیگران باخبر باشید.

شخصی و دوستانه رفتار کنید

مهم‌ترین مزیت لینکدین، ظرفیت این شبکه اجتماعی برای متصل کردن شما به دیگر کاربران است و بنابراین باید تصویری خوب از خود در نگاه آن‌ها ترسیم کنید. هنگام متصل شدن به مخاطبان تازه برای نخست بار، یادداشتی شخصی برای او بنویسید که توضیح می‌دهد چه کسی هستید و چطور شما دو نفر می‌توانید ارتباطی سازنده با یکدیگر داشته باشید. پیام‌های از پیش آماده نشان می‌دهند که این ارتباط تازه هیچ معنایی برای شما ندارد و می‌تواند به شبکه‌سازی‌ها آسیب بزند. معرفی خودتان به شکلی کوتاه به کسی که تازه با او آشنا شده‌اید، شکلی شخصی‌تر و دوستانه‌تر به روابط خواهد بخشید.

حرفه‌ای باشید

لینکدین برای گسترده کردن دایره روابط حرفه‌ای ساخته شده و محتوا و درخواست‌های ارتباط شما نیز باید بازتاب‌گر همین اتمسفر باشند. لینکدین جای مناسبی برای صحبت راجع به این نیست که هفته گذشته چه کارهای مفرحی کرده‌اید و قطعا برای اشتراک‌گذاری تصاویر حیوانات خانگی هم مناسب تلقی نمی‌شود. محتوای تولیدی باید ذاتا حرفه‌ای و مرتبط به شما یا مخاطبان شما باشد. به یاد بسپارید که لینکدین رزومه‌ای زنده است که می‌توان از آن برای یافتن مشتریان تازه استفاده کرد. هیچوقت چیزی را درون رزومه خود نگذارید که دوست ندارید مشتریان بالقوه آن را مشاهده کنند.

دروغ نگویید

هیچوقت نباید در هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی راجع به خود دروغ بگویید. آنچه شما در سطح وب مطرح می‌کنید، معمولا طول عمری فراتر از همان لحظه اولیه دارد و محتوای دروغین بالاخره یک روز راه خود را به زندگی حرفه‌ای شما باز خواهد کرد. این موضوع به صورت خاص در لینکدین اهمیت بیشتری می‌یابد. از آن‌جایی که لینکدین جایی برای نمایش تاریخچه فعالیت‌ها و تجارب کاری به حساب می‌آید، دروغ گفتن راجع به دستاوردها یک روز دامن‌گیر مسیر حرفه‌ای شما خواهد شد. چنین اتفاقی زمانی رخ خواهد داد که یکی از مخاطبان شما بتواند دروغین بودن ادعاهای شما را به اثبات برساند.

از دیگران تمجید کنید

لینکدین راجع به شبکه‌سازی است و موثرترین و ساده‌ترین راهی که برای افزایش ترافیک پروفایل خود در اختیار دارید، تمجید از توانایی‌های مخاطبان است. لینکدین یک متد بسیار ساده برای تمجید از دیگران در حوزه‌های مشخص پدید آورده است. برای مثال می‌توانید به تمجید از نویسنده‌ای مشغول شوید که پیشتر در حوزه کپی‌رایتینگ، تولید محتوای وب‌سایت یا طراحی تقویم محتوایی همکاری داشته‌اید. وقتی به تمجید از مخاطبان می‌پردازید، به احتمال بیشتری آن‌ها نیز از شما تمجید خواهند کرد و این تبادل نظر، پروفایل شما را در نگاه مشتریان بالقوه معتبرتر می‌کند.

چطور جایگاه خود را در نتایج جستجوی لینکدین بهبود ببخشیم؟

لینکدین چیست

صاحبین کسب‌وکارهای کوچک از سیستم جستجوی لینکدین برای دستیابی به ترافیک بالاتر، افزایش اعتبار خود و فراهم آوردن بستری برای همکاری‌ها و ارتباطات تازه استفاده می‌کنند. پروفایل‌های حرفه‌ای و سازمانی از طریق الگوریتمی رده‌بندی می‌شوند که براساس متغیرهای گوناگون، نتایجی متفاوت پیش روی هر کاربر می‌گذارند. از جمله این دادهای متغیر می‌توان به کلمات و عبارات کلیدی، اطلاعات درج شده در پروفایل‌، فعالیت‌ها و ارتباطات و اطلاعات پروفایل شخصی که دست به جستجو زده اشاره کرد. برای افزایش جایگاه در این سیستم رده‌بندی، باید پروفایل خود را بهبود بخشیده و دست به فعالیت‌هایی بزنید که شما را به افراد بیشتری در سایت متصل می‌کنند.

۱. لیستی از کلمات و عباراتی کلیدی که به نظرتان بیشترین سازگاری را با صنعت، مهارت‌ها و تخصص‌های شما دارند تهیه کنید. برای مثال اگر به کار تولید محتوا مشغول هستید می‌توانید از کلمات و عباراتی نظیر «نویسندگی»، «تولید محتوا»، «کپی‌رایتینگ» و موارد مشابه بهره بگیرید.

۲. نیم نگاهی به پروفایل‌های افراد مطرحی که دایره روابط بزرگی در صنعت شما دارند بیندازید تا کلمات و عبارات کلیدی اضافه و مناسب برای کسب‌وکار خود را بیابید. سپس آن‌ها را در هرجایی که امکان‌پذیر است، به پروفایل اضافه کنید.

۳. تمام بخش‌های موجود در پروفایل را تکمیل کنید تا نوار «Profile Completeness» به صورت ۱۰۰ درصدی پر شود و به رنگ آبی درآید. هرچه پروفایل شما کامل‌تر باشد، جایگاه بهتری نسبت به پروفایل‌های ناقص به دست خواهید آورد.

۴. از تصویر پروفایلی استفاده کنید که پیشتر در سایر وب‌سایت‌ها نیز استفاده کرده‌اید. به این ترتیب افرادی که پروفایل شما را می‌بینند یا از طریق موتورهای جستجو نظیر بینگ و گوگل به پروفایل شما می‌رسند به سرعت قادر به شناسایی شما و کسب‌وکارتان خواهند بود.

۵. بررسی کنید که پروفایل شما توسط عموم کاربران قابل مشاهده باشد. برای این کار وارد تنظیمات (Settings) شده و سپس به سراغ بخش Edit Your Public Profile بروید. حالا باید باکس «Make My Public Profile Visible to Everyone» و همینطور تمام باکس‌های مربوط به بخش‌های گوناگون پروفایل فعال باشند.

۶. از مخاطبان خود خواستار توصیه‌نامه شوید. برای این کار به پروفایل خود بروید، Recommendations را انتخاب و سپس روی تب Request Recommendations کلیک کنید. حالا کافی است باکس‌ها را پر کنید و گزینه Send را بزنید.

۷. به گروه‌های مرتبط با صنعت خود بپیوندید. برای این کار در نوار ناوبری به سراغ گزینه «Groups» بروید، «Groups You May Like» را انتخاب کنید و دکمه Join را در هر گروهی که به نظرتان مناسب می‌رسد بزنید. علاوه بر این، می‌توانید بررسی کنید که افراد حاضر در دایره ارتباطات شما نیز به چه گروه‌هایی پیوسته‌اند و از میان آن‌ها، موارد مناسب را انتخاب کنید.

۸. استاتوس و فید فعالیت‌های خود را به صورت مداوم با اخبار مربوط به دستاوردها، پروژه‌ها، محصولات و سرویس‌های خودتان یا کسب‌وکارتان به‌روزرسانی کنید. پروفایل‌هایی که بیشتر به انتشار به‌روزرسانی‌ها مشغول می‌شوند، در سیستم رده‌بندی هم موفق‌تر عمل می‌کنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفده =